You are here

El projecte

Filosofia del projecte

El fonament de la nostra filosofia és el principi de globalitat; som partidaris d’un plantejament global de les activitats d’Educació física i d’evitar els treballs analítics que parcialitzen i automatitzen moviments fora del context real. D’aquesta manera tractem de potenciar la idea d’«alumne intel·ligent» capaç de prendre les seves pròpies decisions i de resoldre les situacions que se li plantegin per si mateix. Tot això, en detriment de la tradicional imatge d’«alumne robot» subjecte a successives repeticions d’un model establert pel professorat.

Les característiques actuals dels centres educatius faciliten una gran heterogeneïtat d’alumnes, diverses ciutats i/o barris de procedència, diferents escoles amb varietat de continguts i metodologies, etc. Això, lligat a la constant evolució dels continguts propis de l’Educació física implica el caràcter dinàmic d’aquest projecte curricular, que ha de ser revisat i adaptat constantment mantenint una filosofia crítica i constructiva que en permeti l’evolució i la millora, i que contempli la diversitat dels alumnes.

Per últim, hem de tenir present que la possibilitat d’èxit educatiu depèn, en alt grau, de les facilitats i els esforços que permetin la coordinació del professorat de la matèria, del departament i del centre per poder treballar amb objectius comuns i d’aquesta manera poder incidir en la competència de l’alumnat.

Característiques

En l’elaboració del material didàctic de la matèria d’Educació física per l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), hem tingut en compte els factors següents:

’educació>

  • L’Educació física és una matèria bàsicament procedimental, la pràctica de la qual és el fil conductor dels diferents continguts i amb què s’aconsegueixen la majoria d’objectius. Però això no significa que els continguts conceptuals no tinguin importància.
  • Hem de tenir present que les instal·lacions, l'entorn, el material de què es disposa i les tradicions pròpies de cada centre orienten les programacions cap a diferents àmbits. Per aquest motiu la programació ha de ser oberta, adaptable i útil. Amb el material elaborat hem de veure un recolzament per a les nostres sessions i unes estructures comprensibles pels alumnes que els ajudin a assimilar els continguts i a assolir els objectius i les competències associades.
Permisos: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer